2011. január 6., csütörtök

Január 6 Epifania (vízkereszt) és Befana (jóboszorkány) ünnepe

Most értem haza egy kiadós kirándulásról. Iszonyat jó idő van, hét ágra süt a nap. És ma még egy picit olyan érzésem is volt mintha havazott volna, ugyanis tegnap este volt itt jégeső, mennydörgés, meg villámlás. Az árkényos részeken pedig nem olvadt el a jég, így csúszkáltunk is kicsit. :) A többiek (Giorgio és Bell) rögtön bealudtak hazaérve, biztos lefáradtak a friss levegőn. Én gyorsan bevágtam a sütőbe egy lasagne-t és amíg süldögél elmesélem mi van ma. :)
Tehát ma ünnep van itt olaszhonban. Az utolsó most egy darabig. Van ez a jóboszorka, a Befana, aki olyan télapó féle. Egy helyen azt olvastam, hogy a felesége. Mondjuk nem irigylem, mert nagyon csúnya, de legalább jóságos. Állítólag Jézus születésekor nem tudott jelen lenni és azóta is őt keresi minden kisgyerekben. A jóknak édességet hoz, a rosszaknak pedig szenet. Szerencsére lehet kapni szén kinézetű csokit. :) A jógyerekek szüleinek meg most még nehezebb lehet mint karácsonykor. Mindenhol különböző méretű és árú zoknikat lehet kapni (pókemberest, barbisat, hello kittyst, transformerest...szóval van itt mindenkinek zokni). Persze a zoknik lényege, hogy tele vannak játékokkal, meg csokival.
Ja és elmesélem, hogy engem a múltkor durván megijesztett egy boszi babákat áruló boszinak öltözött valaki (Nagyon csúnya álarccal). Mikor először megláttam a fejét, nem is értettem, hogy mit látok...olyan zombi féle valami volt. Aztán rájöttem, hogy ez csak egy jóboszi. Lehetne annyira jó, hogy elmegy kozmetikushoz, mert így még a szívbajt hozza az emberekre...és az nem jó. :D

3 megjegyzés:

  1. Szia Maresz!

    Olvastam a vállalkozósdis sztoridat az olaszorszagbajottem blogon!
    Írd meg légy szíves a címed nekem (scsaurszkipanni@gmail.com), mondanék priviben valamit!

    VálaszTörlés
  2. Szia Anna!
    írtam neked emailt :)

    VálaszTörlés