2010. október 23., szombat

Ami jó és rossz az olasz tévé műsorokban

Most hogy kezd itt is egyre hidegebb lenni, az ember többet ül a tévé előtt, mint a meleg nyári hónapokban. Így elhatároztam erről is írok nektek.
Akkor kezdem a rosszal:
- A híradóban folyton csak emberölést, műhibát, összegezve nyomorúságot mutatnak. Sokkal jobban rámennek ezekre a szomorú dolgokra mint otthon. Hatásvadászok és ez szerintem az emberekben csak félelmet szül. Nem mondom, hogy hiányoznak az otthoni...a pécsi állatkertben 3 kis selyemmaki született....hírek, lehet részemről hanyagolni is kéne az egészet.
- A következő, hogy itt még mindíg van big brothet, le is fordítják...grande fratello az olasz megfelelője, ezen pár éve jókat röhögtem, mikor meghallottam. (Persze a spanyol espídermánt-spiderman semmi nem múlhatja felül).
- Amit mindíg elkapcsolok az elviselhetetlen délutáni beszélgető műsorok, amiben felbérelnek sok sok háziasszonyt, akik kibeszélik a híres vagy nem híres embereket, vagy egymást szapulják. Igazából nem tudom miről szoktak beszélni, mert mindíg elnyomom...de vm ilyesmiről lehet szó.
- Sokszor éjfél után kezdődnek a jó filmek, mert előtte 2-3 órás vetélkedők, énekversenyek vannak. Itt is van x faktor, meg az egyik csatornán gyerekeknek van ének verseny. Na ezt abszolút nem értem. Fő műsoridőben. Honnan tudják, hogy a most csilingelő hangú Pistikének a mutálás után is ilyen szép marad a hangja?
Asszem ennyi elég a rosszból...lehet majd még folytatom egyszer külön.

Akkor lássuk a jókat:
-Sok jó sorozat van napközben. Ez persze csak a magamfajta munkanélkülieknek kedvez.
- Sokszor egész új filmeket is leadnak.
- Nagyon sok jó olasz film van, régiek és újak is, valamint az olasz sorozatok is többnyire nézhetőek.
És akkor itt mesélek arról a két műsorról, amit nagyon szeretnék otthon is látni. Bár nem hiszem, hogy ezt a magyar tv bármikor is megengedné magának. De előbb leírom, majd kommentálom, így ti is értitek miről van szó.
Tehát a két műsor annyit tesz csak hogy kiáll a jóért és az emberekért. Vannak nekik politikai részei...viccesen átmaszkerált embereket küldenek a parlament elé, hogy tippeket adjanak az okos képviselőknek. Állatokat mentenek, felfedezve, megkeresve a nekik bejelentett gonosz állattartókat, problémákat oldanak meg megkeresve önkormányzatokat, nem fizető vállalkozókat, csaló orvosokat...és még sorolhatnám. Mindezt annyira viccesen és természetesen adják elő, hogy élvezet nézni. A gonoszok meg persze elgondolkodnak, hogy folytatják e a kártevést, mivel hőseink többszöt is visszatérnek hozzájuk ellenőrizni. Vannak kifigurázó toplistáik...pl ki hogyan lett átoperálva az elmúlt években (ilyen volt ilyen lett), verseny a celebek közt..pl kiről jelent meg gázabb cikk ezen a héten az itteni blikkben (nálunk ebből jó hosszú listát lehetne csinálni-csak nem tudom ki nyerne..győzike, zámbó árpi, anikó?).
Azért nem hiszem, hogy nálunk ilyen műsorokat lehetne gyártani, mert szerintem otthon még túl sok a strucc. Nem velem történt, nem az én problémám, vagy minek sztrájkol az a sok majom, úgyse fog változni semmi. Itt a szakszervezeteknek és a sztrájknak jóval nagyobb hatása van mint otthon, lehet ezért is jöhetnek létre ilyen műsorok. De lehet tévedek...

8 megjegyzés:

  1. Csak annyit mondok: Estiven Espilberg!
    Nekünk vadi új csatornáink vannak itthon, és azt vettük észre, hogy mindenhol sorozatok mennek egész nap. Amúgy In bocca al lupo van még?
    Pusszanat
    Hajni

    VálaszTörlés
  2. hehe ez jo :)
    nem ertem mire erted az utso kerdest? :S

    pussz

    VálaszTörlés
  3. igen a ket legertelmesebb adas az olasz tv-ben a striscia es a le iene... ezeket en is birom... amit kevesbe birok es allandoan kiborulok, hogy minden kvizben (a ki akar milliomos lennin kivul) mindenhol felmeztelen megplasztikazott hatalmas mellu csajok tancikalnak a musorvezeto mellett, mint nyito es zaroszam... azt hiszem az olasz pasik csak igy tudnak egy kis kulturat es kvizelest akzeptalni...

    VálaszTörlés
  4. Tényleg, látod ezt kihagytam, pedig én is utálom őket. A legviccesebb, hogy erre még versenyeket is szerveznek, hogy egyes műsorok táncosnői lehessenek...ja és a vén nyanyáknak rendezett szépségverseny vagy tehetségkutató vagy mi, na az már tényleg kritikán aluli....

    VálaszTörlés
  5. Hello!
    Igen, a striscia szerintem is jo, de a velinek botranyosak!!! Pont tegnap mondtak, hogy egy felmeres szerint az emberek ezt a musort tanrtjak a leghitelesebb hirforrasnak. :) Szerintem azert is lehet ilyen musor, mert Olaszo.ban tenyleg annyi botrany van, hogy rohogve megtoltik a musoridot. :)

    Szerintem a legjobb sorozat: IL MIO NOME: EARL! Amerikai, de en imadom! 14.20 kor van minden nap, asszem a canale 5-en.

    Ja, igen, arrol is hallottam egy felmerest, hogy az olasz hiradoban atlagon feluli mennyisegben mondanak rossz hireket, en nem is hallgatom. Oszinten szolva en a selyemmakikrol is szivesebben hallgatnek hireket... mar igy is annyi sirankozo ember van, miert kell adni alajuk a lovat?

    VálaszTörlés
  6. Lehet igazad van Anna, otthon is tortennek biztos gyilkossagok de azert nem nyomjak vele tele az agyunkat. A selyemmakik cukik nem ellenuk akartam irni. hehehe :D

    VálaszTörlés
  7. Na nem akartam elohozni ezt a temat, de ez mar kiakaszt: most olvastak fel a hiradoban Sara naplojat! Ezt hogy kepzelik??? Nagyon gaz ez a reality show amit csinalnak ebbol.

    VálaszTörlés
  8. Hat ja, az elejen meg csakcsak megertettem, hogy hatha majd igy valaki felfigyel az eltunt kislanyra, de ez mar nagyon veszes. Foleg mikozben csak errol beszelnek mellette bemondanak meg naponta vagy 5 iyen esetet. :S

    VálaszTörlés