2010. május 14., péntek

Május elseje a multa ünnepe

A cím egy szójáték, olaszul a multa büntetést jelent. Jól kitaláltam mi? Hehe


Szóval, május elsején felkerekedtünk, hogy megnézzünk egy elhagyatott várost Basilicata tartományban. Nem volt messze kb 2 óra kocsival. A hely gyönyörű a dimbek dombok között egyszer csak megláttuk ezt a kissebb és hegyesebb dombot amiknek tetején áll a szellemváros, Craco. Kb az 50-es években evakuálták az embereket, mivel túl vizes volt a föld és a falak elkezdtek repedezni. Azóta túrista látványosság.
Volt.
2 évvel ezelőttig.
Ugyanis mára már lezárták, mert annyira veszélyes. Persze kívülről körbe lehet sétálni, de hát az nem az igazi. Legalábbis nekünk. Mi belülről akartuk megnézni.
Mivel az egyik oldalon egy rendőr figyelte nehogy valaki bemerészkedjen a területre, mi ügyesen hátulról bemásztunk. Körbe jártuk az egészet. Isteni kilátás volt, meg jó képeket csináltam. Láttunk egy kb 2 méteres kígyót is, na engem ezután már semmilyen kilátás meg szépséges dolgok nem érdekelt, csak a kígyókat figyeltem. Nagyon be voltam tojva. Persze a többiek élvezték, hogy ijesztgethetnek...5 percenként sikítoztak hogy...vááá kííígyóóóó, én meg ugráltam mint egy bakkecske :S
Pár óra után miután körbejártuk úgyhatároztunk hogy nem megyünk vissza hátra, majd ügyesen valahogy kijövünk hogy a rendőr ne vegyen észre minket.....aha...............egy óvatlan pillanatban már ott állt mögöttünk Columbo. Iszonyat "elnéző" volt. Öten voltunk és 5 büntetést töltött ki. Próbáltunk vele bizniszelni, hogy május elseje...naaa lécci lécci legyen csak 1 büntetés. A válasz: NEM
Na jó tehát fejenként 50 euro. Az egyik srác Masella, aki vezetett oda adta a papírjait. A másik 3 meg kamu nevet adott meg. Az én Giorgiom aranyosan egy haverjáét, mondván úgyis gazdag gyerek. Persze azért nem minden adat stimmelt. Domenico ügyesen egy kitalált nevet. A másik Giorgio meg hatalmas kreativitását előszedve bemondta hogy Giorgio De Palmo, a Giorgio Di Palma helyett...ügyes. Persze mind a hárman Grottaglie city. Ha akarták volna simán kiderítették volna kik voltak a gonosz birtokháborítók. :) Én megadtam mindent, de kétlem hogy elküldenék Budapestre. Persze nem csak mi mentünk ám be, csomóan voltak, csak ez a hülye példát akart statuálni. A büntetések megírása kb 1 órát vett igénybe, ezalatt volt egy szökési kísérlet. A Giorgio (haver) elsomfordált. Persze a rendőr rögtön megjegyezte, hogy emlékszik hogy öten voltunk. Erre Masella elment és visszahozta. :) Az egy óra alatt többen elsétáltak melletünk a rendőrt szídva, hogy mekkora szemét, hogy ünnepnapon büntet. Ráadásul az összeg lehetett volna kevesebb is. Direkt szívózott. 
Mindegy, látszik, a munka ünnepét csak az ünnepli akinek aznap nem kell dolgozni. Vagy ki tudja, lehet nekünk is inkább gályáznunk kellett volna. :)


íme pár kép illusztációként:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése